Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Rodzaje skrzyń 6b i przełozenia w 4x4

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Rodzaje skrzyń 6b i przełozenia w 4x4

    dziękuje Ci, nie mam na szczęście, więc zostaje norma 505.01

  • #2
    Rodzaje skrzyń 6b i przełozenia w 4x4

    Jako że przymierzam się do zakupu 4x4 jako bazy pod mody i nigdzie nie mogę znaleźc informacji jakie skrzynie i z jakimi przełożeniami były w nich montowane to pozwalam sobie zapytać tu. Czy mogliby się wypowiedzieć posiadacze Octavii 4x4 jakie skrzynie mają w sensie model, prędkość na 5 i 6 biegu przy 3k rpm (jaka średnica kół) bo to w sumie interesuje mnie najbardziej, chciałbym się upewnić czy będę w stanie znaleźć coś z przełożeniami zbliżonymi do skrzyni 6b ERF (148km/h na 5 i 176/h na 6 biegu) Mogę dość tanio kupić skrzynię FUQ z Golfa 5 4 motion ale nie mogę znaleźć nic na jej temat...

    Komentarz


    • #3
      U mnie (O2 Scout 1.8TSI) przy 3000 obr/min prędkość (licznikowo) wynosi odpowiednio na IV/V/VI biegu:
      89/ 115/ 126 km/h
      Skrzynia krótsza niż w ośce 1.8TSI, mimo większych kół jest ok 4% "krócej"
      Garret

      -----------
      Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Garret
        U mnie (O2 Scout 1.8TSI) przy 3000 obr/min prędkość (licznikowo) wynosi odpowiednio na IV/V/VI biegu:
        89/ 115/ 126 km/h
        Skrzynia krótsza niż w ośce 1.8TSI, mimo większych kół jest ok 4% "krócej"
        tragedia... kurcze wogóle myślę nad tym czy jednak nie wziąć ośki z ESP itd + skrzyni 6b i ją zeszperować 4x4 to nei będzie ale ile mniej zachodu...

        Komentarz


        • #5
          Skrzynia JLS - nie pamiętam jak przy 3000 obr, ale na 6 przy 2000 jest 100km/h. Koła 16".
          Piter
          tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
          KM i Nm dołożył gregor10

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez spc
            Skrzynia JLS - nie pamiętam jak przy 3000 obr, ale na 6 przy 2000 jest 100km/h. Koła 16".
            jeżeli przy 2000 jest 100km/h to przy 3000 będzie 150 strasznie krótka ;/

            Komentarz


            • #7
              skrzynia FWZ - bardzo podobnie - krótka jak cholera
              podobne skrzynie JLS KDX KNQ
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz


              • #8
                jeżeli przy 2000 jest 100km/h to przy 3000 będzie 150 strasznie krótka ;/
                a nie da się w skrzyni 4x4 podmienić przełożenia głównego na 'dłuższe'?
                wszystkie biegi będą wtedy dłuższe ale auto jakby 'słabsze' ale to chyba nie ma znaczenia

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez slavi
                  jeżeli przy 2000 jest 100km/h to przy 3000 będzie 150 strasznie krótka ;/
                  a nie da się w skrzyni 4x4 podmienić przełożenia głównego na 'dłuższe'?
                  wszystkie biegi będą wtedy dłuższe ale auto jakby 'słabsze' ale to chyba nie ma znaczenia
                  gdyby się tak dało to byłoby idealnie ale da się ? przy 230KM jakie planuję to raczej nie będzie odczuwalne

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez xman750
                    Zamieszczone przez slavi
                    jeżeli przy 2000 jest 100km/h to przy 3000 będzie 150 strasznie krótka ;/
                    a nie da się w skrzyni 4x4 podmienić przełożenia głównego na 'dłuższe'?
                    wszystkie biegi będą wtedy dłuższe ale auto jakby 'słabsze' ale to chyba nie ma znaczenia
                    gdyby się tak dało to byłoby idealnie ale da się ? przy 230KM jakie planuję to raczej nie będzie odczuwalne
                    Da się. Nie wiem tylko, czy poprzez zmianę poszczególnych trybów, czy przełożenia głównego. Przy serii tak jak u mnie 105KM dłuższa skrzynia nie ma sensu bo będzie muł (chociaż i tak jest). Po konkretnym wirusie wizja dłuższych biegów nabiera kolorów.
                    Piter
                    tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
                    KM i Nm dołożył gregor10

                    Komentarz


                    • #11
                      Forum - Octavia Club Polska

                      Getriebekennbuchstaben (GKB) von VAG Fahrzeugen mit TDI Motor
                      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                      http://www.disi-tune.pl
                      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                      Był WRX
                      Była Octa

                      Komentarz


                      • #12
                        w sumie z tych linków niewiele wynika nadal nie wiem które z tych skrzyń są od 4x4 ani jak czy gdzie to sprawdzić...

                        Komentarz


                        • #13
                          xman750, im mniejsza wartość na 6 biegu, tym większa Vmax, ale dynamika słabsza. Zdaje mi się, że nie ma różnicy, jaka to skrzynia, bo napęd na tył przekazywany jest przez przystawkę. Zawsze możesz też zmienić tryby od ostatniego biegu. OI Walusia na ich tylko 5, ale Vmax jest ponad 250km/h :!:
                          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                          @ by Tune-up Gdańsk
                          TDI VP++ i jeszcze rośnie
                          Antek

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Tony065
                            xman750, im mniejsza wartość na 6 biegu, tym większa Vmax, ale dynamika słabsza. Zdaje mi się, że nie ma różnicy, jaka to skrzynia, bo napęd na tył przekazywany jest przez przystawkę. Zawsze możesz też zmienić tryby od ostatniego biegu. OI Walusia na ich tylko 5, ale Vmax jest ponad 250km/h :!:
                            mi zależy aby cała skrzynia była dłuższa przy ponad 400Nm i ok 230KM krótkie biegi to problemy z trakcją i niepotrzebnie wysokie EGT, ponadto skrzynia 6b to sprzęgło 240mm co przy takiej mocy wydaje się bardziej sensowne, ciekaw jestem czy ktoś zmieniał przełożenie główne w skrzyni 6b tak żeby wszystkie biegi były dłuzsze, czy to jest w ogóle możliwe ?

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez xman750
                              Zamieszczone przez Tony065
                              xman750, im mniejsza wartość na 6 biegu, tym większa Vmax, ale dynamika słabsza. Zdaje mi się, że nie ma różnicy, jaka to skrzynia, bo napęd na tył przekazywany jest przez przystawkę. Zawsze możesz też zmienić tryby od ostatniego biegu. OI Walusia na ich tylko 5, ale Vmax jest ponad 250km/h :!:
                              mi zależy aby cała skrzynia była dłuższa przy ponad 400Nm i ok 230KM krótkie biegi to problemy z trakcją i niepotrzebnie wysokie EGT, ponadto skrzynia 6b to sprzęgło 240mm co przy takiej mocy wydaje się bardziej sensowne, ciekaw jestem czy ktoś zmieniał przełożenie główne w skrzyni 6b tak żeby wszystkie biegi były dłuzsze, czy to jest w ogóle możliwe ?
                              Jest możliwe, drogie ale możliwe
                              Best ET = 13.666
                              Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
                              PerfectService by DGW

                              http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
                              http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez sesik
                                Zamieszczone przez xman750
                                Zamieszczone przez Tony065
                                xman750, im mniejsza wartość na 6 biegu, tym większa Vmax, ale dynamika słabsza. Zdaje mi się, że nie ma różnicy, jaka to skrzynia, bo napęd na tył przekazywany jest przez przystawkę. Zawsze możesz też zmienić tryby od ostatniego biegu. OI Walusia na ich tylko 5, ale Vmax jest ponad 250km/h :!:
                                mi zależy aby cała skrzynia była dłuższa przy ponad 400Nm i ok 230KM krótkie biegi to problemy z trakcją i niepotrzebnie wysokie EGT, ponadto skrzynia 6b to sprzęgło 240mm co przy takiej mocy wydaje się bardziej sensowne, ciekaw jestem czy ktoś zmieniał przełożenie główne w skrzyni 6b tak żeby wszystkie biegi były dłuzsze, czy to jest w ogóle możliwe ?
                                Jest możliwe, drogie ale możliwe
                                ok a znasz jakieś szczegóły ? jakie części trzeba wymienić ?kto to robi ewentualnie ? no i jakiego rzędu to koszty ?

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez xman750
                                  ok a znasz jakieś szczegóły ? jakie części trzeba wymienić ?kto to robi ewentualnie ? no i jakiego rzędu to koszty ?
                                  Podpinam się pod pytanie, też mnie to ciekawi 8)
                                  Piter
                                  tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
                                  KM i Nm dołożył gregor10

                                  Komentarz

                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                  Pracuję...
                                  X